Generalitat de Catalunya.
Avís legal |Afegir a favorits | Recomanar a un amic
La cirera és un cultiu tradicional de la comarca, essent la varietat més habitual la Burlat, la més primerenca i l'Starking, tot i que també es conreen una trentena de varietats diferents. El fet que siguin primerenques i de secà fa que les cireres del Baix Llobregat siguin especialment valorades pel seu sabor dolç i fresc.
| gen | feb | mar | abr | mai | jun | jul | ago | set | oct | nov | des |
![]() | ![]() |
Les cireres del Llobregat es distribueixen al natural arreu del territori, i es comercialitzen a les fruiteries i parades de mercat.
Aquesta fruita estiuenca presenta centenars de varietats diferents. És rica en fructosa i aporta quantitats significatives de fibra que ajuden el trànsit intestinal. El que realment en destaca són els polifenols, excellents antioxidants, i els nivells de potassi, mineral necessari per a la transmissió de l'impuls nerviós i per a l'activitat muscular així com també regula l'aigua dins i fora de les cèllules del nostre organisme. Hi ha presents en petites proporcions la vitamina C que juga un paper important en la síntesis de collagen i en la funció immune, com també actua com antioxidant, i la provitamina A o carotè que un cop sintetitzada dins el nostre cos es transforma en vitamina A, necessària per al bon estat de la retina i la pell (tant interna com externa).

