Toni Iglésies i Trias, director de comunicació i soci fundador d'Iglésies Associats

Inici>Notícies >La veu del sector >Toni Iglésies i Trias, director de comunicació i soci fundador d'Iglésies Associats
1
  • Els mitjans de comunicació donen suficient importància als productes locals?

     

  • 11/01/2011
  • Toni Iglésies i Trias, director de comunicació i soci fundador d'Iglésies Associats
  • En els darrers 10 anys, hi ha hagut una atenció més important  d'aquests productes i dels seus productors donada per la seva important incidència social i econòmica en el territori. No obstant, els grans mitjans els donen menys importància que la resta. A part, la presència de cuiners catalans amb estrelles Michelin ha fet de la cuina un element mediàtic de primer ordre.

  • Els mitjans nacionals, internacionals, especialitzats i generalistes s'han bolcat en el fenomen que han liderat Ferran Adrià, Santi Santamaria, Carme Ruscalleda i Joan Roca i projectes com Alícia o esdeveniments professionals com el Fòrum Gastronòmic. Aquest fet ha impulsat l'ús de productes de proximitat en la nostra gastronomia i ha generat un subsector paral·lel molt gran.

     

    La notorietat comença a gestar-se amb la creació dels col·lectius culinaris territorials i la decisió dels cuiners de donar un pas endavant i reinventar-se la cuina. És just en aquest moment en què els mitjans de comunicació descobreixen què està passant i se'n fan ressò a través de la veu dels experts i periodistes especialitzats. Del boom de la cuina també se'n beneficia el sector agroalimentari, sempre al capdavant en innovació pel que fa a la comunicació i disseny. No hem d'oblidar que l'embalatge és un dels elements de decisió de compra més importants, raó que ha fet que les empreses entenguin que necessiten professionals en aquest camp. La posada al mercat de productes ha d'estar realitzada en base a una comunicació estratègica. Falta encara que una part significativa del teixit empresarial agroalimentari entengui aquesta necessitat. Moltes empreses decideixen apostar per semblar-se al que ja es fa en lloc de diferenciar-se. Quan això passa, es corre el risc de ser una segona marca, més valorada pel preu que no per la qualitat i al cap i a la fi l'empresa el que busca són resultats econòmics i qualitatius.

     

    Crec que el producte, en aquests darrers dos o tres anys comença a ser valorat també des del camp de la comunicació mediàtica gràcies en part a la consolidació i lideratge d'esdeveniments del sector com BCNDegusta, Fòrum Gastronòmic, Alimentària, Firatast, Gastroart, entre d'altres, i el sorgiment de fires a tot el territori. La importància de les denominacions d'origen protegides, les marques de qualitat, el moviment cooperatiu i la indústria agroalimentària fan que la presència als mitjans del producte sigui cada vegada més habitual. Al mateix temps també hi ajuda la consciència de consumir productes Km 0 i de proximitat així com la cultura Slow Food, que s'ha incorporat recentment a la nostra gastronomia.

     

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.