Cristina Jolonch, periodista especialitzada en gastronomia de La Vanguardia

Inici>Notícies >La veu del sector >Cristina Jolonch, periodista especialitzada en gastronomia de La Vanguardia
1
  • Els mitjans de comunicació donen suficient importància als productes locals?

     

  • 11/01/2011
  • Cristina Jolonch, periodista especialitzada en gastronomia de La Vanguardia
  • Cada vegada els mitjans de comunicació paren més atenció als productes locals i de proximitat i els tenen més en compte. És una tendència però al mateix temps és un deure ja que tenim molt bon producte i uns excel·lents cuiners que el reivindiquen utilitzant-lo en les seves creacions.

  • També s'ha de dir que l'èxit de la cuina catalana al món ha estat clau per donar més presència al sector agroalimentari als mitjans de comunicació. Aquests últims són els encarregats de donar-lo a conèixer, en parlen i promocionen els productes d'aquí.

     

    Actualment l'èxit de Catalunya i la seva cuina està suscitant un gran interès mediàtic. Els cuiners hi aporten creativitat i originalitat en els seus plats i això contribueix a la creació i divulgació d'una cultura gastronòmica molt important. Però el seu èxit i coneixement es deu també al fet que els mitjans han conegut i reconegut la seva feina i se n'han fet ressò, a diferència d'abans.

     

    A part dels cuiners, les empreses agroalimentàries també han aconseguit donar a conèixer els seus productes: n'hi ha que fan comunicació per tenir presència als mitjans però d'altres se centren més en la publicitat. Són dues maneres diferents de promocionar-se però evidentment tenir un bon departament de comunicació ajuda a tenir una major presència mediàtica. Cal dir, però, que cada vegada hi ha més projectes i iniciatives que volen anar més enllà del producte i busquen el valor afegit i que interessi als mitjans. Les empreses, majoritàriament, estan preparades per comunicar i per promocionar el seu valor afegit, però encara queda molt camí per recórrer. Cada vegada la nostra cuina va més enllà i procura transmetre emocions i sensacions, i per això el cuiner, amb la seva creativitat, i el productor, amb el producte de qualitat, són tan importants en la gastronomia.

     

Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.