Incentius del Comerç 2009

Inici>Notícies >A fons >Incentius del Comerç 2009
1
  • 12 milions d’euros en incentius directes i 10 milions d’euros en finançament
  • Incentius del Comerç 2009
  • La Directora General de Comerç, Gemma Puig, ha presentat el programa d’incentius al comerç 2009. El pla està dotat amb 12 milions d’euros i està reforçat amb el suport públic amb una línia de finançament de 10 milions d’euros.
  • Com a principal novetat d’enguany, la Direcció General de Comerç agilitarà la concessió dels incentius, avançant fins al 50% de les quantitats sol·licitades per a accions col·lectives. Segons la directora general de Comerç, Gemma Puig, “facilitarem que les entitats i associacions sol·licitants puguin gaudir per endavant del 50% del suport, per tal de facilitar la liquiditat en les iniciatives de foment de l’associacionisme comercial”.

    En relació als programes d’empresa i integració sectorial, el pla compta amb una dotació de 5,7 milions d’euros en incentius directes més 10 milions d’euros en línies de finançament. Es preveuen quatre programes diferents:

    • Programa establiment: L’objectiu del programa és impulsar la transformació física dels establiments comercials i l’adequació al seu públic objectiu. El programa contempla dues línies: la primera, per a la reforma d’establiments, que finança fins a un 20% amb un màxim de 6.000 euros, i una segona, per a la reforma d’establiments en municipis de menys de 5.000 habitants, la implementació de propostes derivades d’un pla de dinamització sectorial previ i la comercialització de producció ecològica. Aquesta línia preveu un suport de fins al 25% del pressupost amb un màxim de 8.000 euros.

    Termini de presentació de sol·licituds: 21 d’abril 2009

    • Programa pime: L’objectiu del programa és contribuir a millorar el posicionament de l’empresa comercial i de serveis en els sectors d’oferta en els quals opera. S’hi poden acollir pimes comercials, i entre els conceptes incentivables es troben els estudis i les consultories externes (amb un incentiu de fins al 50% amb un màxim de 3.000 euros) i la implementació de projectes (amb un incentiu de fins al 20% amb un màxim de 25.000 euros).

    Termini de presentació de sol·licituds: 28 d’abril 2009

    • Programa centrals de compres i serveis:  L’objectiu és consolidar les centrals de compra i serveis mitjançant el reforçament del seu funcionament, així com la creació de noves centrals amb suficient massa crítica. Els beneficiaris del programa poden ser centrals de compra ja existents i noves centrals de compra amb un mínim de 30 associats. El programa compta amb tres línies: per a la implementació de projectes, per a la creació de centrals, i per a la formació als associats. L’incentiu serà d’un màxim de 20.000 euros.

    Termini de presentació de sol·licituds: 28 d’abril 2009

    • Programa sectors integrats: El programa pretén reforçar la competitivitat de la integració sectorial, promoguda per les entitats representatives d’un sector, promocionar les accions de reforçament del teixit associatiu i campanyes de comunicació de l’oferta i de valor final al consumidor. Se’n poden beneficiar les associacions, els gremis i les agrupacions d’empreses, i contempla cinc línies d’incentius: per a plans estratègics de definició de tipologies de negoci; de suport estratègic a la gestió i implementació del projecte; per a implementació de projectes; de suport a les TIC; i per a la formació. L’incentiu serà de fins a 35.000 euros.

    Termini de presentació de sol·licituds: 21 d’abril 2009

    Pel que fa als programes col·lectius, de foment de l’associacionisme comercial,  compta enguany amb una dotació de 6,3 milions d’euros i preveu un total de 5 programes diferents que responen a necessitats diverses del comerç:

    • Programa de dinamització de mercats: L’objectiu del programa és consolidar i impulsar una oferta de qualitat en els mercats municipals, fomentant aquelles accions que suposen un valor afegit a l’acte de compra. Poden acollir-s’hi associacions de comerciants dels mercats municipals i ajuntaments o les seves entitats. Amb aquest programa s’incentiven estudis, projectes de millora i implementació de serveis, comunicació, projectes TIC, estructura, gestió i assessorament i formació d’associats. El suport és de fins al 33% amb un màxim de 18.000 euros. 

    Termini de presentació de sol·licituds: 7 d’abril 2009

    • Programa singularització: El programa s’adreça a municipis amb menys de 5.000 habitants o zones amb oferta comercial molt dispersa, per consolidar-ne l’oferta bàsica i atraure demanda esporàdica. Els beneficiaris poden ser ajuntaments o les entitats adscrites, agrupacions de municipis, associacions de comerciants i estructures empresarials liderades per associacions representatives del territori. El programa —que inclou estudis, accions de promoció, projectes TIC i formació als associats— preveu finançar fins a un 60% del projecte amb un màxim de 8.000 euros.

    Termini de presentació de sol·licituds: 7 d’abril 2009

    • Programa proximitat: L’objectiu del programa és desenvolupar projectes de dinamització comercial en zones urbanes amb una concentració comercial mitjana, reduïda o dispersa, per tal de consolidar el comerç de proximitat i atraure l’interès esporàdic dels no residents. Se’n poden beneficiar les associacions de comerciants, les agrupacions d’associacions i les estructures empresarials (només liderades per associacions representatives del territori). El programa —que inclou des d’estudis a implementació de projectes, passant per comunicació, projectes TIC, estructura, gestió i assessorament i formació d’associats— preveu finançar fins al 50% del projecte amb un màxim de 15.000 euros.

    Aquest programa és una novetat d’enguany per tal de recollir, dins les línies d’incentius, les diferents realitats del sector comercial que es representen en el territori.

    Termini de presentació de sol·licituds: 7 d’abril 2009

    • Programa comerç ciutat: L’objectiu d’aquest programa és desenvolupar projectes de dinamització comercial en les zones urbanes amb suficient concentració comercial i implicació per part dels operadors comercials (per això es requereix un mínim de 75 associats que satisfacin una quota fixa individual de 150 euros a l’any). Es poden acollir al programa les associacions de comerciants, les agrupacions d’associacions i les estructures empresarials (només liderades per les associacions  representatives del territori). L’incentiu —que inclou estudis, implementació de projectes, comunicació, projectes TIC, estructura, gestió assessorament, i formació d’associats— cobreix fins al 33% del projecte amb un màxim de 33.000 euros.

    Termini de presentació de sol·licituds: 7 d’abril 2009

    • Programa centres i eixos comercials: any zero i any ú: Aquest programa dóna suport als projectes de creació i consolidació d’un centre comercial urbà o un eix comercial on les activitats econòmiques i empresarials d’un espai delimitat es posen d’acord per invertir de manera col·lectiva en un pla definit temporalment i avaluable, que contribueixi a transformar l’àrea i a impulsar-la econòmicament. Poden ser beneficiàries les associacions de comerciants i els ajuntaments, de forma conjunta.

    Termini de presentació de sol·licituds: 7 d’abril 2009


    El pla d’incentius es completa amb el programa de millora de l’àmbit firal. Es tracta d’un programa adreçat a les entitats organitzadores inscrites en el RAF i altres ens gestors d’infraestructures firals que compta amb una dotació de 400.000 euros. Contempla tres línies d’incentiu: per a estudis d’estratègia, promoció i millora dels serveis firals, i per a la inversió en la millora de recintes firals. L’incentiu és de fins a 70.000 euros per projecte.


    25 milions d’euros en la línia de préstecs ICF-Comerç
    Per altra banda, el Govern ha posat en marxa una línia de préstecs, per import de 25 milions d’euros, per fomentar l’expansió de les petites i mitjanes empreses comercials de Catalunya. Aquesta línia de préstecs, denominada  ICF-CreixComerç, possibilitarà el finançament d’inversions en actius fixos materials i immaterials, que fomentin la consolidació, expansió i creixement en nombre d’establiments comercials.

     

Enllaços:
Arxius associats:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.