Eataly, un model de comercialització dels productes locals

Inici>Notícies >A fons >Eataly, un model de comercialització dels productes locals
1
  • Eataly, un model de comercialització dels productes locals
  • Eataly és una iniciativa d’un reduït grup de productors italians basada en l’obertura d’espais on conviden al públic a comprar, degustar i conèixer la seva oferta en alimentació i gastronomia. De moment, Eataly compta amb tres establiments a Itàlia, un al Japó i a partir del març o abril un altre a Nova York. La previsió dels promotors d’aquest projecte és obrir una quinzena més d’espais d’aquestes característiques a les principals ciutats italianes abans del 2015. La seva facturació, de 30 milions d’euros el 2007 i 37 milions el 2008, subratlla l’èxit del nou model. A més, l’organització Slow Food supervisa la qualitat dels seus productes.
  • Macrotemples del paladar

    L’empresari Oscar Farinetti és l’artífex del projecte que s’ha gestat amb l’objectiu de facilitar al consumidor la compra de productes agroalimentaris de qualitat a uns preus assequibles, fonamentalment a través del servei directe dels productors als distribuïdors.. El primer establiment Eataly va crear-se a Turí el 2007, a l’antiga fàbrica del vermut Carpano d’11.000 m2, després de tres anys per definir el projecte i trobar proveïdors amb producció de qualitat. Més tard i arran de l’èxit del model, Milà i Bolonya van obrir dos nous centres que, com el de Turí, es caracteritzen per la seva gran superfície i s’estructuren en àrees segons el tipus d’aliment (embotits i formatges; carn fresca; fruites i verdures; peix i marisc; cafè; refrescos; vi i cervesa, etc) i on s’hi poden trobar diferents restaurants.

    A banda, Eataly habilita espais per fer degustacions i aperitius, aules per impartir cursos sobre cuina i gastronomia, i organitza activitats com xerrades amb xefs de prestigi, tasts amb la presentació d’un llibre per part del seu autor, cuina ètnica, etc. També hi ha establiments que es dediquen a elaborar pa, pizzes i pasta fresca, torrar cafè o bé a curar pernils i formatges. Tot plegat amb l’ambició d’obrir un nou camí en la distribució, sostenibilitat i  responsabilitat alimentàries i per fer-se un lloc entre les preferències dels consumidors.

    Oferta variada i per Internet

    Als centres Eataly l’oferta en menges i begudes és tan completa com variada i en molts casos amb una denominació d’origen que n’és una garantia: s’hi ofereixen, per exemple, pasta feta artesanalment de Gragnano, aigua mineral piamontesa o vi de les vinyes de Veneto i oli de la costa de Ligúria. En total, més de 350 productes que arriben directament del productor al consumidor i que també es comercialitzen des del web www.eataly.it per al mercat italià. La rica varietat de l’oferta i els preus “sostenibles”, com remarquen des d’Eataly, fan que el model constitueixi un precedent innovador, ambiciós i exportable a altres països. L’organització sense ànim de lucre Slow Food ha acceptat participar-hi amb la funció de supervisar que l’alta qualitat dels productes es manté i que aquests són ecològicament sostenibles i socialment justos.

     

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.