La venda directa s'obre al turisme per promocionar-se

Inici>Notícies >Actualitat >La venda directa s'obre al turisme per promocionar-se
1
  • La majoria de productors que apareixen a la guia "Compra a pagès" veuen en les visites a l'explotació una via per donar-se a conèixer

  • 30/11/2010
  • La venda directa s'obre al turisme per promocionar-se
  • El turisme és una de les vies de promoció prioritàries dels productors que es dediquen a la venda directa a Catalunya. Així ho constata un treball de recerca dut a terme amb motiu de la guia 'Compra a pagès' i que també indica que la meitat del mig miler d'explotacions que incorpora participen en fires i mercats per vendre i donar a conèixer els seus productes.

  • La guia "Compra a pagès", publicada amb gran èxit recentment per la Direcció General de Comerç, ha contribuït no només a identificar tots aquells productors catalans que venen directament els seus productes als consumidors sinó també a definir-ne el seu perfil. Les enquestes realitzades al més de mig miler d'explotacions que hi apareixen ha permès fer un retrat força precís del sector de la venda directa a Catalunya, i veure la disposició d'una gran majoria dels seus integrants, concretament d'un 75%, per mostrar la seva activitat i instal·lacions al públic "en la majoria de casos no amb una finalitat lucrativa sinó simplement com una manera per donar a conèixer la seva feina", segons explica Ramon Sentmartí, cap de la Unitat de Comercialització Agroalimentària del CCAM. "De fet, és un sistema que funciona i molt bé a França on, per exemple, s'organitza un cap de setmana en què totes les explotacions s'obren per acollir els consumidors que volen anar a comprar-hi", afegeix Sentmartí. El document també indica que hi ha un 21% de productors que participen en rutes turístiques i un 9%  que tenen allotjament de turisme rural i promouen l'agroturisme. Una altra dada rellevant és que la meitat de productors participen regularment en fires i mercats com una via prioritària per vendre els seus productes el que indica el perfil actiu del productor.

     

    Pel que fa al tipus de productor, una tercera part dels mateixos es dedica a la producció ecològica i té el segell del Consell Català de la Producció Agrària Ecològica. Un percentatge que podrà augmentar en breu donat que "un gruix important de productors estan en procés de tramitació d'aquest distintiu". El treball  assenyala les hortalisses, els tubercles i els bolets com els productes més enfocats a la venda directa a Catalunya. "És lògic que el nivell de productors ecològics sigui alt a la guia perquè la venda directa és un dels seus principals canals de distribució", remarca Sentmartí. També es constata l'adscripció molt més segmentada d'alguns productors a distintius de qualitat com el de producció integrada o bé a les denominacions d'origen. D'altra banda, tenen presència, encara que molt minoritària (un 3%), els productors que segueixen les directrius del moviment Slow Food.

Enllaços:
Comentaris rebuts (0)
  • banner vols ser a gastroteca
  • amb distintiu
  • es temporada de
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.