Granollers premia les millors receptes de peix

Inici>Notícies >Actualitat >Granollers premia les millors receptes de peix
1
2
  • La competició culinària és un dels actes de la festa major d'estiu de la capital del Vallès Oriental i s'ha convertit en un àpat popular de plats de peix blau i bacallà

     

  • 29/08/2010
  • Granollers premia les millors receptes de peix
  • La capital vallesana organitza anualment un concurs a l'agost per escollir les millors receptes en peix blau i bacallà entre els aficionats a la cuina. Es tracta d'una competició popular que té l'origen en una juguesca entre dues colles de la ciutat i que va donar lloc a la festa major d'estiu.

     

     

  • El patró de Granollers és Sant Esteve, per tant, la festa gran de la capital vallesana cau a finals d'any. Això va fer que se n'haguessin d'empescar alguna per instituir una nova tradició durant l'estiu. Així va ser com va néixer la festa major que se celebra a finals d'agost en commemoració a una juguesca entre colles que, segons consta documentalment, va tenir lloc un dijous de mercat: la colla dels blancs i la colla dels blaus i que parteix d'una competició culinària que s'ha acomodat de manera fixa dins el programa d'actes: el Concurs de Cuina de Peix Blau i Bacallà.

     

    Josep Anton Paton, de la Colla dels Blaus, es reclama pare de la iniciativa: "La idea va ser meva però atès el color de la meva colla jo havia proposat un concurs de plats de peix blau i prou. Va ser el Ramon Parellada, de la Fonda Europa, antic company de classe, qui va suggerir d'afegir-hi el bacallà com a peix blanc, i així respondre als dos colors que donen nom a la festa major, que de fet eren els colors de les rajoles que identificaven els protagonistes d'aquella vella aposta que ha servit de fonament històric de tot plegat".

     

    La festa major durarà del 21 al 29 d'agost i el concurs tindrà lloc en un recinte cèntric de Granollers de nom culinàriament ben adient, la plaça de les Olles, a partir de les 18.30 h del divendres 27. Primer hi haurà la competició en si, oberta a tothom i sense requisit d'inscripció prèvia. Qui s'hi presenti amb un plat de peix blau o de bacallà cuinat de manera casolana serà objecte d'avaluació per part d'un jurat d'entesos en matèria gastronòmica. Acte seguit es procedirà al repartiment de premis. I finalment serà la concurrència en ple qui podrà degustar de franc els plats participants en el certamen per valorar i eventualment discutir si els guardons han fet justícia o no. Però no cal que ningú no es prengui la molèstia de demanar les receptes favorites als seus factòtums, perquè totes plegades es recullen per publicar-les en forma de llibre. Fonts de l'organització anuncien que ja n'hi ha prou per un segon volum.

     

     

     

Enllaços:
Productes:
Comentaris rebuts (0)
  • concurs foto
  • banner vols ser a gastroteca
  • gastroteca a la butxaca
Notícies Gastroteca
No us perdeu cap esdeveniment
Registreu-vos al butlletí
Informeu-vos de les nostres novetats:
Xarxa gastroteca.cat
  • Facebook
  • youtube
  • flickr
  • twitter
Aplicatius mòbils
Aplicatius Mòbils
Una nova forma de connectar-se a gastroteca.cat
Mapa interactiu
 
Trobeu el que busqueu en el nostre mapa.