Generalitat de Catalunya.
Avís legal |Afegir a favorits | Recomanar a un amic
En aquesta DO s'elaboren vins negres potents i equilibrats; els blancs són lleugers i afruitats; també s'elaboren vins rosats i els licorosos tradicionals, misteles, rancis i dolços naturals. Les varietats de raïm blanc conreades són: chardonay, garnatxa, macabeu, moscatell d'Alexandria, parellada, riesling, sauvignon blanc, xarel·lo, chenin, gewurztraminer, malvasia, malvasia de Sitges, pedro ximenez, picapoll, sumoll i vinyater. Les varietats de raïm negre són: cabernet franc, cabernet sauvignon, garnatxa negra, garnatxa peluda, merlot, monastrell, pinot noir, samsó, trepat, ull de llebre, garantxa tintorera, picapoll, syrah i sumoll. La superfície de vinyes de la DO és de 60.00 ha, hi treballen 1.684 viticultors, 91 cellers embotelladors, i la producció mitjana és d'uns 420.000 hl.
| gen | feb | mar | abr | mai | jun | jul | ago | set | oct | nov | des |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Els vins de la DO Catalunya es distribueixen i comercialitzen a dins i a fora del nostre territori, per la qual cosa es poden comprar a en tota mena d’establiments especialitzats.
La composició del vi és molt complexa. Conté aigua, alcohol, sucres, àcids orgànics, sals minerals i molt poques vitamines del grup B. Els beneficis del consum moderat de vi deriven de compostos com els flavonoides o els antocians, amb elevada acció antioxidant. Un altre compost important és el resveratrol, que té propietats antioxidants i anticancerígenes (sobretot en el vi negre). És una beguda alcohòlica i, per tant, el seu consum ha de ser moderat: una copa al dia per a les dones i dues per als homes. En aquestes proporcions, el seu consum pot contribuir a la millora del sistema cardiovascular, reduint el colesterol dolent i augmentant el bo.

