Generalitat de Catalunya.
Avís legal |Afegir a favorits | Recomanar a un amic
Per elaborar aquesta modalitat de bull es barreja el fetge del porc picat amb cansalada viada i grassa, carn del cap, carn magra, papada, llebrer i cotnes, i es condimenta amb sal, pebre i all i julivert, es lliga amb ou, s'emboteix i es cou. El bull de fetge s'acostuma a embotir en el budell bisbe o cec.
En resulta un embotit de textura tendra però consistent i de sabor intens. S'empra sobretot per als entremesos, per entrepans o acompanyant torrades o pa amb tomàquet.
| gen | feb | mar | abr | mai | jun | jul | ago | set | oct | nov | des |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Es comercialitza en xarcuteries properes a la zona d'elaboració, normalment en aquelles on n'elaboren.
Elaborat a base de carn, greix i menuts del porc, és un aliment molt energètic, ric en greix i colesterol, però, alhora, ric en proteïnes d'alt valor biològic i vitamines del grup B. Pel fet de contenir el fetge del porc, es converteix també en una excellent font de vitamina A i D. També té en destaca un contingut important de ferro. Dins d'una alimentació variada i equilibrada el seu consum ocasional és totalment aconsellat.

